Sång på julafton

På julafton ska jag sjunga på en mässa klockan 12 (på dan) i lilla bykyrkan i byn här intill. Det är en familjemässa, mest för barn och temat är julevangeliet. 3 solosånger ska jag sjunga, två där jag kompar mig själv på gitarr och en som kantorn kompar på piano.

Idag var jag i kyrkan för första gången och kollade ljudet. Det kändes riktigt bra... kanonbra mikrofon, vilket jag inte hade en aning om. Positiv överrasking alltså!

Det är en årlig tradition och kyrkan lär bli proppfull... lite pirrigt är det allt! Men framför allt ska det bli kul!

Snart ska jag åka in till stan och köpa den sista julklappen. Ikväll blir det rimstuga här hemma. Typ rimstuga och rödvin... låter soft tycker jag. Precis vad jag behöver, känner jag! *ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback