Sportlov!

Sportlov... Ja, det är ganska trevligt, tycker jag! Jag har denna veckan kunnat välja mellan att se mig själv som arbetslös, arbetssökande eller en tjej som har sportlov... Jag har sportlov, helt klart! *ler*

Idag fick jag ett skönt besked: Har fått ett jobb... Ett "här-och-nu"-jobb som genererar lite social stimulans och en ekonomiskt trygg situation. Känns skönt, absolut! Dessutom finns det utrymme och tid för mig att göra lite annat av det jag vill; Skojverket, gitarrelever eller egna musikprojekt... Gött!

Jag har ett riktigt "borde" som hänger över mig idag...men jag känner verkligen inte alls för det. OK... det är bara att ta ett beslut, jag bestämmer mig nu... ... .... ... ... ... ... .... Så! Nu har jag fattat beslut: tar fixet i morgon istället. Det blir bra! Har en massa roliga saker att se fram emot imorgon, så det blir bra att klämma in ett litet "borde" mellan allt skojigt!

Idag träffade jag min klassföreståndare från lågstadiet... Hon bor här i samma by som jag, ett stenkast bort. Vi babblade en stund och det var riktigt kul att träffa henne nu - som vuxen. Världen är liten...

Förresten...appropå sportlov så ska vi åka och bowla ikväll... En typisk sportlovsaktivitet! I alla fall om man bor i Skåne och inte har nån direkt snö att tala om. Anyway: det ska bli kul och spö Johan & kidzen *ler*

Jaha...jag var helt babblig visst. Det går också bra!

Tills vidare: take care, kramar från sportlovs-Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback