Freulein Schulz

Halloj och guten morgen!

Heute kein gegnällchen...aber i stället sehr mycket geschlappen söntag... Sehr schöööön mit lang geschlafen und softis...

Tyskpaus... Igårkväll var jag och käkade middag på Möllan med Katta och Jennie. Det var riktigt kul att träffa dem... länge sen sist... och dessutom fick jag ut lite av min "galna energi" som jag samlat på mig under första delen av dagen (som till viss del tillbringades "blä-andes" i sängen, men också med ett låååångt bad och med långpromenad på tokvischan...allt på egen hand) Efter all tid på egen hand var jag åter back on track...men hade istället samlat på mig lite galenhet... Kände mig busig och lite störig... *ler*

Med tanke på min tyschka denna morgen ligger det nog lite galenhet kvar och väntar på att överraska mig och mina medmänniskor när man minst anar det *skrattar*

Aber jaaaaa! Heute blir det geocaching, vilket är lika med skattletning i skog och mark. Jäkligt go sysselsättning om man vill ha frisk luft och lite lagom sysselsättning... Man letar alltså upp skatter som någon annan lagt ut. Med hjälp av GPS och information från internet kan jag sen leta upp dessa skattgömmor som finns överallt, där du minst anar det... I skogen, i stan, på öde platser, där det finns massa om-detta-fenomen- fullt-ovetande människor...Låter märkligt nu när jag beskriver det, men jag gillar det - ett utmärkt sätt att vara ute i naturen!

Såååå... jetzt blir det aber ja schkattengeletchen... und das get sehr gut! Jaaaa (med tyschk accent)

Man kan inte tro att jag är halvtysk, va?! *skrattar* Halbdeutch...

Nu: duschen dusch... hörs snart igen! Auf wiedersehen

Kommentarer
Postat av: Maggie

Gott att höra att du är på g igen, om dock tysktalande :-)

Jag har precis gjort lite "måstegrejer", tråkigt papperstjafs som legat efter. Lovar att jag lättat minst 2 kg när det är färdigt! Lite senare kommer det medryttare och då blir det hästeri som vanligt.
Kram
m

Postat av: Anonym

Hej bästa syrran!

Bra jobbat med "måstegjejset"... Det är aldrig särskilt lockande innan men är ju sååååå skönt när det är klart...

... gav mig själv en liten smocka... kom nämligen på en grej som jag drar ut på... blä. Ja, ja, jag tar tag i det imorgon (och då menar jag det verkligen *skrattar*)

Hörs snart igen sis, kraaaaam

2006-01-17 @ 11:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback