Sigge

Vaknade precis... helt glad : ) Hade en skön känsla på insidan - så där som det känns när man verkligen ser fram emot något under dagen som ligger framför en... *ler*

Igår köpte jag bilen "bil"... och är ju jätteskönt!

En vacker liten vardagshistoria som kommer här:

Har kollat bil ganska länge nu... 2 månader ungefär... Har testat och ringt på åtminstone 25 stycken, mest från annonser på nätet. Antingen har det varit bra bilar som blivit sålda mitt framför näsan på mig eller har det visat sig vara skrot... Ganska trist koncept efter ett tag...

Anyway: jag bestämde mig för att sätta in en köpesannons... med inställningen att "det skadar ju inte, men jag vågar inte riktigt hoppas..."

Har under veckan fått 2 samtal som - trist nog - gick under kategorin "skrot".... MEN, så igår ringde Göran. En man som pratade verkligt varmt om sin gamla bil - en Opel kadett från -91.

Göran berättade att måndag morgon (inte ens ett dygn senare) skulle han byta in bilen till en bilhandlare, då han bestämt sig för att köpa en ny. Saken var bara den att han hellre ville att bilen skulle komma till glädje för någon, istället för att en bilhandlare skulle tjäna pengar på den.... Detta utan egen ekonomisk vinst. Han kunde tänka sig att sälja den till mig för samma pris som bilhandlaren erbjudit honom i inbyte för bilen bil.

Jag var dock lite skeptisk till en start... framför allt till storleken på bilen.  Några plus var å andra sidan att Göran varit ensam ägare till bilen, servat den regelbundet och haft den i garage... helt enkelt en ompysslad liten bil. Jag fick några bilder mejlade... och dessutom ett excel-blad med detaljerade "dagboks-anteckningar" över bilen. Bilderna såg bra ut ... och det faktum att det förts NOGA anteckningar över minsta "ingrepp" innebar att vi bestämde oss för att åka upp till Landskrona och kolla... och slutet vet ni ju redan; jag har köpt en bil!!

Är helt nöjd med mitt köp... *ler*

Känns jätteskönt med den frihet som det innebär att ha bil. Äntligen...

Sigge

Nu ska jag tassa upp och käka frukost. Hörs senare, ju //bil-Mia


Kommentarer
Postat av: "Lajnen"

God Morgon, Mia & Sigge! *ler*
Jag ler...åt Sigge, kärleksbilen som kom till oss för att han ville ha ett nytt bra hem.
Jag ler åt din "frihet" och jag ler...ja, åt hela denna rara bilhistoria.
Idag: Måndag...och vilken måndag dessutom. Helt enkelt strålande, ju!
Ta hand om Er idag och kör försiktigt...så Sigge hinner bekanta sig med Tokvischan. *skrattar*

Love Ya...ju! =)

2006-01-30 @ 08:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback