Vardagsbestyr...

Hej, god morgon och halloj!

Tisdag förmiddag och ledig... Åh, så skönt! Har en hel del fix och trix , bl. a. inför en gitarrelev i eftermiddag men hinner också med långpromenad, frukost i lugn och ro och lite "slösurfande" på internet. Gott!

Igår hade jag och Johan en totaltslapp måndagkväll här hemma. Lite middag, idrottsgalan och mys...Johan är helt förkyld och "däppt" i näsan... Tänkte skippa att bli smittad, faktiskt *ler*

Anyway... jag tog ett långt bad med inpackning och ansiktsmask... Kände mig som en ny människa efteråt...helt nystädad ; )



Tittut från badrummet... och lite galen blick...
Vardagsbestyr...


Idag ska jag på sjukgymnastik och sen ska jag - som sagt - ha en gitarrelev... Lite lagom soft dag, sådär! På det stora hela har jag för tillfället  precis lagom mycket att göra... inte för mycket så det blir stressigt och inte så lite så jag känner mig uttråkad och understimulerad. Det är en väldigt skön känsla! Jag hoppas att det håller i sig med vik på lilla byskolan... Det känns roligt att vara lärare då och då... dessutom är det gött att testa lite av varje - inte bara musik.

Nästa vecka kör Mia-försäljaren igång... det ska bli spännande att testa den branschen... Sälja...och dessutom en produkt som jag känner att jag kan stå för... som faktiskt känns ärligt bra!

Dagens ord... ... ... ... kanske... ... jo - nu vet jag: "förnöjsamhet"... Japp, det är det!

Surfade runt lite och sökte på ordet... "förnöjsamhet" alltså... Hittade ett litet ordspråk. Håll till godo:

Klicka för pdf-version som går att skriva ut Är du inte nöjd med det lilla, får du aldrig det stora.


Nu ska jag plocka med mig dagens lilla ord och gå en promenix på tokvischan. Häpp!

Ps: Krama nån...varje dag!

Kommentarer
Postat av: Johanlainen

Mia...ju!
Vilken underbar bild och vilket skönt ordspråk, tack för båda! Två glada "saker" en förmiddag i snuvans namn... *ler*

Lite lustigt med ordspråk. Jag läste själv det här på nätet och tycker det är enkelt o skönt:

"Kan du vara glad åt lite, har du mycket att vara glad åt." *nöjd*

Ta hand om dig, och denna strålande tisdag! Puss & Kram! =)

Postat av: Mia

Halloj snuvo *ler*

Japp - enkelt it is... and I like it! Åter igen: "gör det enkelt"... enkelt men kan ändå svårt vissa dagar...

Jag har precis kommit in efter promenixen. Mycket frisk luft inombords efter långa rundan. Kände på mig att jag fått nån kommentar i bloggen... lustigt, hur det fär funkar : )

Ses sen då då, ju ju! Häpp

2006-01-17 @ 11:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback