Idag är...

...dagens ord:

valmöjlighet

Hela mitt liv består av olika typer av val... och det är bara jag som vet vad som är rätt för just mig... Det kan t.ex. handla om vilka människor jag omger mig med, vilket jobb jag väljer att ha eller hur jag väljer att se på saker som händer runt omkring mig...

Mitt liv blev enklare att leva sen jag förstod att jag oftast har möjlighet att välja... Jag behöver inte bli förbannad över saker som jag ändå inte kan påverka... Därmed inte sagt att jag aldrig blir förbannad. *ler* Senast idag, när varmvattnet tog slut och jag stod i duschen... *skrattar*

Anyway... Det känns skönt att veta att jag kan påverka mig själv och mitt liv och att jag inte alltid behöver vara en spelpjäs i "livets spel" (poetiskt, eller hur... *ler*)

"Valmöjlighet" är alltså dagens ord och kvällens blogg avslutas med ett annat skönt ord...nämligen: *tack*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback