Filmen "Storm"

Igår såg jag en mycket märklig svensk film: Storm.

Jag kan än idag (nästan ett dygn senare) inte avgöra vad jag tycker... I alla andra fall brukar jag direkt kunna säga att någonting är bra eller dåligt... givetvis med stor gråskala, men i det här fallet är min enda kommentar:

"Jag vet inte..."

Jag tänkte på Mulholland drive (David Lynch) efter jag sett filmen och har under dagen idag sett att det gjorts en hel del jämförelser dessa två filmer emellan... Kanske beror det bara på att de är lika osammanhängande, båda dessa filmer.

När en film är sådär annorlunda brukar jag bara kunna ser det som "konst", och inte lägga in någon värdering eller tanke i filmen. Av någon okänd anledning kan jag dock inte det gällande filmen "Storm"... det känns som det finns ett för tydligt psykoanalytiskt budskap som gör att det var svårt att inte fundera på vad jag sett.

Ja... någon annan som sett filmen? Vad tycker du?

PS: vet ärligt talat inte om jag ska rekommendera den eller ej *velig*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback