Dagens lunch

om cirka 10 minuter är köttfärslimpa. Det verkar vara en favorit här på skolan... Jag har gått på skolan i cirka 2 veckor och det är redan andra gången denna kulinariska rätt serveras. Funkar finfint för mig!

Jag hade glömt hur det är att plugga... hur mycket som är bra - med all frihet och ganska lite ansvar - men också det som är mindre trevligt: dessa ständiga, förevigt omåttligt populära grupparbeten. Jag är en individualist och jag trivs med det. Samtidigt gillar jag att arbeta med människor MEN jag inser - som så många gånger förut - att det kan bli "för mycket av det goda"... för mycket grupparbeten, för många grupprocesser... man går helt enkelt inte ihop med alla and that´s a fact!

Trots detta ständigt återkommande gruppskapande gillar jag att plugga. Lyxigare liv får man leta efter... fattigare också *skrattar* Men folkhögskola är grymt soft jämfört med mina tidigare studier på högskola. Detta är verkligen lugna gatan!

Nu har det gått 10 minuter och mina steg styr mot matsalen. Häpp



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback