Nostalgi

Kom precis att tänka på en Tv-serie som jag verkligen gillade när jag var barn/tonåring.

Ebba och Didrik

Det var en smått märklig serie, som så många andra serier baserad på kärlek... på många sätt problematiserad kärlek... kanske rentav hopplös kärlek. På något vis blir jag ändå glad när jag plockar fram de minnen jag har från serien. Det är nämligen inte bara svårt, utan också vackert! Starkast minns jag en melodi som Didrik (Johan Widerberg) sjöng och spelade piano till... En kärleksförklaring till sin omöjliga förälskelse - Yrla... *ler*



Lustigt när man kommer att tänka på något som man inte haft i tankarna på många år...
Skulle verkligen vilja se serien igen. Undrar om den finns någonstans?! Ska undersöka detta genast
Häpp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback