Skåne, snö och "-va, vad hände?!"

Det har snöat massor, länsstyrelsen har utfärdat varningar för att bege sig ut på vägarna, det är likadant varje gång det blir snö här nere i södern - snön fullkomligt lamslår, och ÄNDÅ verkar folk inte kunna förstå att det är sant... *skrattar*

En kille här i byn hjälper till med snöröjningen.
För ett par timmar sedan, nu i morse, körde han ut med sin stora traktor för att hjälpa en man vars bil hade fastnat i snön på en alldeles för liten och igensnöad väg. Den "strandsatte"  mannens enda kommentar när hjälpen anlände var:

- Jag måste in till Malmö. NU!
- Du ska nog försöka få tag i en kopp kaffe någonstans, för även när vi får loss dig härifrån så är det stopp på vägarna in till Malmö... (underförstått: du får nog bara gilla läget här ute på landet tills om ett par timmar när det ser lite bättre ut)
Med en viss desperation i rösten repeterar mannen, nästan som ett mantra:
-NEJ, jag MÅSTE in till Malmö. NU!


..................................småler lite för mig själv ..........................................


Ja, det var dagens lilla rapport från ett snöigt (läs mycket snöigt) Skåne.

Det här är Mia
för miaju.blogg.se
mitt i ett snöigt sydskåne

Kommentarer
Postat av: Magnus

Varnar alltså Länsstyrelsen för att det är snö på vintern. Ja, säga vad man vill, men bra på byråkrati är vi i alla fall...

Postat av: Mia

Hrm... Fick för mig det. Kan vara SMHI... eller Vägverket också. Klass 2 varning var det i alla fall! Byråkratin är det inget fel på hur som helst, inte i Sverige, inte *skrattar*

2007-02-22 @ 18:42:17
URL: http://miaju.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback