Tankar från en folkhögskola

Är tillbaka på folkhögskolan efter ett strålande sportlov.
Det är helt okej att vara tillbaka, tycker jag. Samtidigt känns det som att gå in i en fiktiv värld... en liten egen värld i den stora, riktiga... Charmigt men också lite komiskt!
Nu är äggen i källaren färdigkokta. Be right back-----------------------------------------------------------

Back i bloggvärlden...
Var va jag?! Jo...en egen liten värld. Det märks på de små sätten, och jag ska givetvis ge er några exempel: 
Just nu  t.ex. är klockan strax innan 8 på morgonen och jag är den enda på hela skolan som är vaken. Frukosten börjar serveras klockan 8 och inte heller då är särskilt många vakna... Fram emot 8.25 när 5 minuter återstår av frukosten ramlar folk in. *skrattar*
I den "verkliga" världen är man allt som oftast på jobb senast 8...
Sen är det det här med stölderna... Tipset från allehanda håll när vi började på skolan löd:
"Ha ingenting i de gemensamma utrymmena. Det försvinner..."
Okej... brrrr.... jag fattar! Maten försvinner... var, varannan dag. Vi får ha med egna köksprylar (typ kastruller, bestick, tallrikar etc) för allt detta har försvunnit allt för många gånger. VHS-spelaren i allrummet försvann... jag frågade inte ens om det funnits en DVD-spelare *ler* Det är fan helt sanslöst....

Nog för denna gång. Nu är det frukost!
Over and out //Mia

Kommentarer
Postat av: Magnus

Hoppas bara ingen stjäl dina ägg.

Postat av: Madeleine

Det verkar ändå som det funkar bra för dig, men klassråd :)

2007-02-26 @ 20:50:27
URL: http://madeleineh.blogsome.com
Postat av: Mia

Ja - se vad klassråd kan leda till: man får knappt ha sina nykokt frukostägg i fred *ler* Men om de snor mina ägg går jag faktiskt till rektorn och tjallar *skrattar*

2007-02-27 @ 07:54:16
URL: http://miaju.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback