Varning

Jag har nog en big "no-no" här i livet som överskuggar allt annat: Att bli bitter...
Puh... det är nog det absolut värsta som kan hända och frågan är om det finns någon återvändo när bitterheten väl infunnit sig. När jag träffar bittra människor (det finns en del...som tur är inte allt för många) kan jag bara inte förstå hur allt kan vara så negativt och problematiskt. Huh.... tänk att leva ett sådant liv. Nope - det får bli ett löfte att aldrig bli bitter... Nu känner jag mig i och för sig inte alls i farozonen *skrattar* men dock! Jag är nog snarare vad man skulle kunna kalla "dum-optimistisk", men mycket hellre det. Absolut!

Om några timmar ska jag bege mig norrut igen, till plugget på folkhögskolan en bit uppåt landet. Vi är ett gäng på 4 som fyller min fina Sigge (En Opel Kadett -91:a) för att sedan brumma norrut ett par timmar. Både ekonomiskt, miljövänligt och trevligt!

Har haft en skön helg med familjemys, melodifestival, solsken, vin, god mat och annat som gör livet lite extra trevlig att leva. *ler* Får väl se hur mycket bloggande det blir i veckan... det är ju onekligen en hobby som jag gillar att sysselsätta delar av dagarna med.

Ha en skön vecka vetja! //Mia


Kommentarer
Postat av: Magnus

Jag tror att bittra männsikor har den inställning de har för att förekomma. Om de utgår från att allting går åt helsike, så kan de oja sig när det gör det. Och om det inte går åt helsike så kan de konstatera att det snart gör det. Ett sätt att inte drabbas av överraskningar. Optimisten chansar mer. Går det åt helsike som blir fallet större, å andra sidan så oroar sig inte optimisten i onödan. Jag är nog dragen åt det mer negativa utan att för den skull vara bitter. Men, jag jobbar med att se det positiva i livet. Som nu t ex. Jag är täppt i näsan, men det är bara i ena näsborren...;)

Postat av: Mia

Du är ju absolut optimist... "bara i ena näsborren" *skrattar*
På frågan
-Hej, hur är det?
gav en kompis ett riktigt bra svar en gång:
- Jo tack, det finns ingen anledning att gnälla. Det är så många andra som gör det...

Krya på näsan! *ler*

2007-02-13 @ 10:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback