För ovanligheten skull finns det tid att tänka när jag jobbar

Kunder kommer och går. Många är stressade och ändå är det lugnare här än på länge. Centralstationen en torsdagkväll. Det regnar ute och många kunder är blöta i hår och på jackor. Jag har det varmt och torrt. Med nybryggt kaffe på gång ska jag nog klara mig 2,5 timme till, innan det är dags att gå hem.
Den 18:e idag. Snart har januari månad gått. Julen är utflugen och jag har sagt upp mig. Härligt!
Nu har nog kaffet runnit ner. Ska tassa ut och kolla.

Jag kollade runt lite på nätet efter folk jag känt sen innan. Hittade ett gäng tjejer som jag gått i skolan med som numera slår igenom med ett band som heter Calaisa. Kollade in deras hemsida. Coolt! De har verkligen lanserats i USA och håller på att turnera i Sverige, men också i andra delar av världen. Jag unnar dem verkligen denna framgång.

Själen finns kvar hos mig denna dag. Till skillnad från i förrgår när den begav sig hemåt flera timmar innan mig. *ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback