Samlad

Tänk att vara författare. Att ständigt behöva "leverera" nya, intressanta infallsvinklar på livet i alla dess former. Skulle ibland vilja ha ett mer spännande liv, att ha nya härliga upplevelser att skriva om i bloggen. Idag är det storm. Minst sagt. Fick parera ordentligt på motorvägen söderut från Göteborg till Malmö. En och annan långtradare såg ut att darra av vägen vilken sekund som helst. Ringde till jobb för att kolla av en sak. De hade kaos, alla tåg är inställda. Jag gillar min lediga söndag!

Helgen har varit full av intryck, insyn i andra människors liv. Intryck av en annan stad, en annorlunda dialekt. Samtal om högstadietiden och det liv som vi -dessa tre kvinnor - lever idag, en bra bit ifrån det liv som vi delade mellan 7 till 16-års ålder. Skoltiden är något som vi har sett olika på. Jag gillade skoltiden, trots att jag var varken var i det coola gänget eller bland dem som aldrig fick vara med. Jag hankade mig fram  i medelskiktet. Troligtvis är det vilken roll man hade som till största del bidrar till vilka minnen man har från skoltiden.

Måndag i morgon. Jag byter ämne!

Orkan. Storm. Oväder. Har den/det något namn tro?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback