En klassiker

Tyst och tomt var det i morse...
Ingen kö till duschen... (fast det brukar det inte vara... jag går oftast upp först)

I vårt lilla kollektivhus finns det nämligen 4 små rum. Fram tills igår var alla rummen bebodda, men så var plötsligt blev huset intill färdigrenoverat så två stycken från "min" korridor flyttade in dit igår... mot högre hyra, naturligtvis. Det är inte billigt att bo på folkhögskola... fast å andra sidan ingår frukost och lunch i priset. Jag ångrar mig - det är ett helt okej pris - 2200:- eller 2400:-

Igår gjorde jag en klassiker!
Var och handlade lite mat inför veckan. Mjölk, middag, frukt, grönsaker och så ägg, så klart!
Sagt och gjort: varor lägges upp på band. Varor fraktas via kassörska och scanner. Varor seglar nedåt mot slutet av bandet. Omtåliga varor ställs av kassörskan en bit bredvid bandet, på metallytan strax intill kassan. Mia betalar. Några steg för att packa varor i kassar. Iväg och hem. Packa upp... och äggen står kvar på metallytan strax intill kassan.

En klassiker, som sagt! *ler* och lite störigt... eftersom jag älskar ägg på morgonen... well, well...

Nu blir det frukost - utan ägg! 

Ha en skön tisdag... våren kom igår! Hi hi...


Kommentarer
Postat av: Magnus

Frukost utan ägg? Hur gick det egentligen? Måste varit tufft ;)

Postat av: Madeleine

Jag förstår inte heller riktigt hur detta gick. Väntar på rapport från "frukosten utan ägg"
Kram till dig vännen (istället för ägg :))

2007-03-13 @ 20:50:54
URL: http://madeleineh.blogsome.com
Postat av: Mia

Ja... det smärtar lite att ni överhuvudtaget tar upp ämnet... jag har försökt att förtränga det in i det sista. Okej... sorgen har varit total! *ler*

2007-03-14 @ 08:15:48
URL: http://miaju.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback