Familjelördag

Hrm... jag fattar inte vad som händer med bloggen den senaste tiden. Jag skriver inlägg som inte publiceras... Struligt är det verkligen!

Har varit på familjemiddag hemma hos pappa idag. En trevlig dag med syskon, syskonbarn och pappa och dagmamma - som känns som en mormor eller farmor. Det är skönt att träffa familjen, att se vilka rötter jag har och förstå varför jag är som jag är. *ler* Det är både en positiv och negativ spegelbild, på nått vis... Anyway: jag gillar att träffa familjen, bara inte allt för ofta... vi är verkligen ingen familj som ringer flera gånger om dag och pratar om alla små dagliga projekt, väder eller middag. Vi är inte ens en sån familj som ringer några gånger i veckan... Vi träffas helt enkelt då och då och rings när vi känner för det...

Nu kom jag just att tänka på att det där "daglig-snacket" sköter jag här på bloggen. Kanske är det just därför jag blev så frusterad och irriterad igår när bloggen inte funkade... *skrattar*

Ikväll är det andra chansen på Melodifestivalen. Och det är nu jag verkligen inser att jag tycker att det är trist med alla deltävlingar... Jag gillade bättre när det var en uttagning... Känslan av att ladda ett helt år för att sedan brisera i glädje och upplevelse the night! Nu känns det bara som en utdragen halvintressant fotbollsmatch där jag inte riktigt bryr mig vilket lag som vinner... Kanske jag kollar ikväll, kanske inte.

Det är min lyckodag idag... Jag har fått en bukett tulpaner av min dagmamma, en flaska vin och en låda lyxchoklad av brorsan och hans sambo samt ett kuvert med pengar av pappa. Tackar alla och så ett exta tack till pappsen. Dessutom har Johan kommit hem efter att ha varit på resa med jobbet i helgen... känns verkligen som en lyckodag idag! *ler*

Nu ska det bli spännande att se om detta inlägg publiceras. Hoppas, hoppas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback