Förbannad

Just nu är jag arg!
 Är förbannad och frustrerad över att jag inte vet hur jag ska hantera det faktum att jag irriterar mig mycket på en person i min närhet. Jag tycker att personen i fråga är respektlös och snackar skit om människor som inte är närvarande. Jag vill inte vara lika nedrig själv och i min tur snacka skit tillbaks. Därför väljer jag att blogga om det istället för att prata skit tillbaks... Grrrrrr!

Jag har bestämt mig för att jag inte kan förändra personen i fråga, vi kan kalla henne Lisa. Jag kan inte förändra hennes beteende och får nog snällt acceptera att Lisa är som hon är. MEN jag har också bestämt mig för att sätta en tydlig gräns nästa gång jag upplever samma situation som idag:

En tjej lämnar rummet och direkt börjar Lisa prata hur knepig tjejen som gått ut är. Inte på ett särskilt trevligt sätt. Hon är si och så och det är så svårt för oss att hantera detta.

Vadå oss?! Jag vill inte bli inblandad i dina åsikter... Jag blir förbannad! Jag tycker inte att man pratar om folk på det viset... direkt skitsnack. Så klart man behöver prata av sig, men f-n inte på det sättet. Arg, som sagt!

Det är inte på något sätt första gången jag stöter på denna situation... men tidigare har jag nog "svalt" min ilska. Det tänker jag inte göra längre. : (

Morr, morr, morr! Grrrr


Kommentarer
Postat av: Helen

Men vännen, hon är inte värd all denna energi. Vänd på steken: Stackars Lisa som måste prata så mycket skit om andra,hon måste ju vara hur osäker som helst och ha extremt dåligt självförtroende. Det enda sätt hon kan för att få lite uppmärksamhet är att snacka skit om andra. Hon måste må mycket dåligt. Vänd på det och tyck synd om henne istället, för det är synd om människor som har så dålig självkänsla att de måste trycka ner andra.
Släpp det och lägg energin pånågot viktigare!
Puss

2007-03-08 @ 14:06:49
Postat av: Magnus

Härligt att se att Mia inte alltid är så positiv! Var rak mot den där tjejen och säg att du inte håller med henne om hon neggar kring en person. För du kan vara säker på att om hon pratar skit om andra, så pratar hon även skit om dig.

Postat av: Mia

Helen: sen jag bloggade om det har jag inte spillt mer energi på "Lisa". Visst är det så - så klart har hon dålig självkänsla, men jag blev förbannad indeed! Jag är hemma nu, så nu väljer jag att le åt stackars Lisa istället! *ler*
Magnus: Så klart kan jag bli arg. Ordentligt arg, men det går över fort! Tragiskt nog kan hon nogprata skit om vem som helst, inklusive mig. Nästa gång kommer jag att säga ifrån!

2007-03-08 @ 18:16:25
URL: http://miaju.blogg.se
Postat av: Madeleine

Åh vad jobbigt! Men idag har jag i skolan lärt mig om konfliker :) De lärda säger att man ska ta upp det i tid innan det skapas fler konflikter. Det sägs också att dialog är bra konflikthantering! Så nu vet du. Och irriterar man sig så gör man, det spelar ju ingen roll att man inte borde!

2007-03-09 @ 16:03:02
URL: http://madeleineh.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback