Lite oro inför framtiden

Känner mig lite orolig... och stressad inför framtiden.
Inte särskilt effektivt, men så är i alla fall läget!

Så vad handlar det egentligen om?!
Jag är 27 år gammal, 28 om ca 2 månader.
Jag har utbildat mig 4 år, provat att jobba som det jag utbildat mig till och insett att jag vill gå en annan väg. Inte så kul att inse, men... det är alltså läget.
Så var det alltså bara att börja på ny kula... men jag känner mig stressad. Vill inte välja "fel" igen... Jag vet att det inte går men jag känner att jag skulle vilja ha lite garantier inför framtiden. Skulle vilja kunna titta lite genom framtidsgardinen, bara lite grann, för att se vad som finns där framme...
Och så vill jag ju skaffa barn någon gång i framtiden... och då kan jag ju inte hålla på och plugga hur länge som helst... Tänkte ju försöka hinna jobba lite först också...
Huh... vilket spinn... i huvudet, alltså...pust.
Men jag skulle verkligen bara vilja ha ett jobb som känns okej att gå till, ett jobb som genererar okej med pengar, och ett jobb som känns meningsfullt, samtidigt som det bara är... just ett jobb. Fritiden är redan så kvalitativ som den är, och det är den som gör mig glad och lycklig... Skulle vara skönt att ha den där tryggheten, bara... Den som jag för något år sen tyckte var nästintill obehaglig och vuxentöntig... *ler*

Ja... ungefär så går tankarna en kväll som denna...
Känner mig helt enkelt lite stressad inför framtiden.
Dags att ge upp!
Det finns inget jag kan göra åt situationen och alla tankar just nu, så jag får väl bara lägga det åt sidan ett tag, lämna över det.
Det var hur som helst skööönt att bubbla och sätta ord på spinnet i huvudet.
Over and out

Kommentarer
Postat av: Madeleine

I know the feeling och när man är redo så lämnar man framtiden och går tillbaka till nutid. Det är ingen idé att pressa fram det, ibland måste man nog få fundera.

Postat av: Mia

Ja... det är onekligen så! Men den där känslan "vad ska jag bli när jag blir stor" eller "det känns inte som jag uträttat något hitintills i mitt liv" får väl finnas där en stund när den dyker upp... Det går över - inget är konstant. Idag känns det inte alls så. Skönt *ler* Tack för din omtanke Madde

2007-03-29 @ 19:49:54
URL: http://miaju.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback