Omvänd jantelag

Jag gillar inte jantelagen alls...
ganska svensk, men uh så hemsk!
Blev därför glad när jag idag såg att det finns en omvänd jantelag.
Lysande, tycker jag - håll till godo!


1 Du ska tro att du är något

2 Du ska tro att du är lika god som alla andra
och alla andra lika goda som du

3 Du ska tro att du är lika klok som andra, ibland klokare

4 Du ska veta att du är lika bra som andra.
(Om du vet att du gör ditt bästa kan du uppskatta
dem som är bättre.)

5 Ibland vet du mer än andra

6 Du är inte förmer än andra, men du är enastående som andra

7 Du duger till mycket

8 Skratta å dig själv och din värld, det gör dig fri

9 Du ska tro att många bryr sig om dig

10 Du ska tro att du kan lära andra en hel del
och lära av dem

11 VARFÖR? För att du är något, en som behövs!


Kommentarer
Postat av: cina

Underbar text...den behövdes för mig jusst nu...ha en bra kväll..;)

2007-05-11 @ 21:32:10
Postat av: Mia

Skönt att höra! *ler*
Ja... den omvända jante-lagen är skön att plocka fram då och då.
Så sant som det är sagt. Ha en skön kväll du med... fast du skrev igår *ler*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback