Trött och i behov av att gnälla av mig.

Ska iväg och jobba ett par timmar idag.
Därefter ska jag göra... absolut ingenting med tid under söndags eftermiddagen och kvällen bara för mig själv. En Mia-dag! Jag brukar ha dem då och då, med inga måsten, borden... med tid på egen hand. Idag känner jag verkligen att jag behöver det. Det har varit full rulle i 2 veckor, med nya människor, intryck. Kul, men jag behöver vila nu, känner jag! Trött och lite gnällig är jag... Känner att mina egna behov kommit i andra hand nu ett tag. Många tankar som inte är "färdigtänkta", vilket stressar mig. Jag förstår verkligen tanken bakom det tredje budordet, om att vila på söndagen. Jag tror i och för sig inte att det spelar någon roll om det är just söndagen man "håller helig" dvs tar det lugnt. Men just tanken med att stanna upp, ta det lugnt och "bara vara" åtminstone en dag i veckan är en investering för mig.

Nu ska jag snart iväg.
Adjöken!

Kommentarer
Postat av: Jannica

Hej kompis!
Vad skönt att du unnar dig lite Mia-tid idag :)
Jag tycker också att det är superviktigt med egentid, mår inte bra om jag inte får den då och då.
Hoppas att du har haft en skön helg!
*Kram*

2007-10-28 @ 14:38:27
Postat av: Mia

Tack för omtanken, vännen!
Jag har haft en skön helg och nu har jag kommit hem och slått mig ner i fåtöljen, superskönt!

2007-10-28 @ 16:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback