En fredag i april 2008

En fredag har gått. En arbetsvecka är slut. Jag känner mig en aning vuxen när jag säger det... men:

Jisses vad tiden går fort!

Det är typ bara 2 månader kvar i skolan. Sen är det lite sommar med 5 veckor ledigt och 3 veckor jobb.. swisch... och sen är det plötsligt dags att flytta och börja arbeta på nya jobbet i början av augusti. Spännande!

Det är mycket roligt som händer. Jag trivs med tillvaron... och har mycket kul att se fram emot. Ändå har jag en dag med en gnutta separationsångest inför att det snart är dags att flytta... igen. Det är blandade känslor, helt klart. Ser fram emot att börja det nya jobbet. Är inställd på att det kommer att bli bra, att jag hittar boende och att jag kommer att trivas och så... ändå känns det sorgligt på nått sätt. Det känns sorgligt eftersom jag trivs riktigt bra där jag bor nu. Dessutom har jag flyttat en del redan i mitt liv och börjar ärligt talat lessna på det nu. Känslor är känslor och förnuft är förnuft. Just nu har jag båda delar och bägge får helt enkelt samsas för det är så det är just nu; samtidigt som jag känner en förväntan inför framtiden känns det trist att flytta.

Det har nog varit en dag med en hel del eftertanke.
En dag med eftertanke och framför allt ledighet. En väldigt, väldigt ledig dag...skönt!

Hoppas att din fredag också varit bra!
Dags att krypa ner mellan lakanen med en god bok.
Natti natti!
//Mia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback