En liten berättelse

Läste precis följande lilla historia som jag verkligen gillar.
Den kommer från en bok som heter "Det är aldrig kört".

Tänk så olika vi människor kan tolka saker och ting...
men jag tror att mitt liv blir enklare när jag försöker tolka livet utifrån att se möjligheter och
utifrån en grundläggande positiv inställning till det som händer. Detta är inte alltid så lätt...
men det är värt att försöka!

Här kommer berättelsen:



Skoföretaget

För många år sedan ville ett skoföretag utvidga sin marknad.
Styrelsen beslöt att skicka ut två representanter,
som på var sitt håll skulle undersöka möjligheterna att sälja skor.
Representanterna skickades till olika delar av Australien,
för att se om det fanns en marknad främst bland aboriginerna.

En tid senare kom två telegram:

Det första löd: "Omöjlig markand. Alla går barfota."

Det andra löd: "Oändlig markand! Alla går barfota!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback