Första MC-turen för säsongen

Igår bar det av till södra Skåne.
Skulle ner över dagen och hämta min motorcykel.
Det var riktigt strålande sol på morgonen när jag vaknade och likaså var det nere i söder.
Så iväg bar det.
Att få köra hoj var riktigt gott... men nog var det för tidigt och för kallt.
Jisses vad jag frös. Fötterna och framför allt händerna blev ju kalla hur snabbt som helst. Stannade med osedvanligt jämna mellanrum för att värma mig på allehanda ställen. Många fikor blev det.... mycket kaffe och varm choklad!

Men nu är hojen "hemma" och jag har hela våren på mig att köra...när det blir varmare!
Detta är ju första säsongen jag kör själv (tog kortet i höstas) och viljan och längtan efter att få köra var en aning starkare än erfarenheten att det inte är nån idé att köra förrän det åtminstone 10 grader och uppåt. Learning by doing and reflecting upon it!

Brum, brum....
Hi hi...
: )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback