Lysmasken

Fick ett mejl med en saga med tillhörande sensmoral förra veckan...
Ganska vackra tankar, tycker jag!
Så för allt i världen: sluta inte att lysa där ute!
*ler*




  Lysmasken


  Det var en gång en orm som började förfölja en lysmask.

  Lysmasken flydde snabbt med fruktan för det fruktansvärda odjuret.

  Han flydde en, två och tre dagar. På tredje dagen, nu kraftlös,

  stannade lysmasken och frågade ormen:



-         Får jag ställa tre frågor?

-         Jag brukar inte ge någon som jag ska sluka den möjligheten, men visst,
           fråga du, svarade ormen.


-         Tillhör jag din näringskedja?

-         Nej, svarade ormen


-         Har jag gjort dig något illa?

-         Nej, svarade ormen igen.


-         Så, varför vill du då göra slut på mig?

-         För att jag inte tål att se dig lysa!

Sensmoral

Många av oss har varit i situationer där vi frågat oss "varför händer detta mig, jag har väl inte gjort någon illa eller skadat någon?!" Svaret är enkelt; någon tål inte att se dig lysa.


När detta händer, sluta inte att lysa!

Fortsätt att vara dig själv, fortsätt att ge det bästa av dig själv och fortsätt att göra ditt bästa. Låt dig inte bli skadad och låt dig inte såras.

Fortsätt att vara briljant. Då kan ingenting angripa dig eftersom ditt ljus är starkare. Du kommer att förbli den du är oavsett vad som händer.

Var alltid äkta, även om ditt ljus stör rovdjuren.


Om du har fått detta meddelande betyder det att någon anser att du är en lysande person med ett vinnande sätt, full av kvaliteter, som dessutom är ett ljus för de personer du omger dig med!


Kommentarer
Postat av: Patrycja

Men du, var på lysmasken sitter egentligen glödlampan?!
Kramar

Postat av: Jannica

Jättevisa ord vännen!
Men, vad hände egentligen med lysmasken? :P

2008-04-01 @ 20:13:02
Postat av: Mia

Patrycja: ja... det undrar man ju onekligen. I rumpan kanske?!

Olsson: Jag tänkte på det också när jag fick texten på mejlen... Men eftersom jag lever i de bästa av världar tror jag mig ha svaret: Ormen insåg vilken stöddig störig typ han var och då föreslog han att de skulle gå och ta en öl istället... törstig efter jakten var han ju. Så så var det med den saken. Snipp snapp, slut!

2008-04-01 @ 22:00:23
URL: http://miaju.blogg.se
Postat av: Jannica

Jaa, så tror jag att det gick till :)
Du är bra på "happy endings" du ;)

2008-04-01 @ 22:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback