Dagens roliga lilla iakttagelse

Jag bor i en by.
En mycket liten by.
Förvisso finns det både Ica och en pizzeria.
Men mycket mer än så är det inte direkt...
I denna lilla by finns det många kidz som kör runt på moppe - precis som det ska vara i en liten svensk by! : )
Nu till kvällens iakttagelse:
Denna afton när jag kom tillbaka efter middag hos en vän körde jag in i byn, in genom huvudgatan. I centrumkorsningen står ett helt gäng med mopedkidz, uppskattningsvis mellan 20 och 30 stycken. Så många människor har jag aldrig sett ute i byn på samma gång innan. Bara det är en stor upplevelse! *skrattar*
Så när jag går förbi ungdomsgänget tänker jag "Ungdomskultur i en liten by"....
Jag går upp för backen, hemåt. Inte en människa i sikte, men... så kommer det en bil. Och inte nog med detta. Bilen är vit...och lång...minsann: det är en limousine. Gah... en limouisne i denna lilla by. Jag får kolla både en och två gånger. Det är verkligen en limousine! Jag följer den med blicken, mest för att kolla att det verkligen stämmer. "Vad i hela världen gör en limousine här?!" Uppe i korsningen ska den svänga höger. Höger, precis där moppegänget står och blockerar vägen. "Jisses, vilken kulturkrock" tänker jag, skrattar för mig själv och fortsätter vägen hemåt.
En ovanlig vanlig dag på landsbygden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback