Intressanta människor

På skolan där jag går finns det en utbildning för typ naturintresserade... de som går den är alltså VÄLDIGT naturintresserade.. De hajkar, paddlar, cyklar, vandrar, bor i skogen, åker skidor... jag, allt som har med friluftsliv att göra. På skolavslutningen ordnade den här klassen glöggservering utomhus med öppen eld. Allt som oftast är det någon/några som kokar soppa eller gröt på några örter, växter eller nått annat som de har hittat i skogen...
Alltås: för er som känner mig är detta väldigt olikt mitt sätt att leva... ingen värdering... bara olika synsätt... *ler*
Men, nu till saken: om någon eller några veckor är det ett gäng från denna klassen som ska säga upp sitt boende här på internatet och flytta ut i skogen hela våren.
Aaaaaaaaaahhh, och jag som inte klarar en helg i naturen utan att småmuttra... för mig är det minst sagt en utmanande tanke *skrattar*

Tur att vi allt är olika - så trist det hade varit annars!

Detta är Mia
från ett molnigt Blekinge
som rapporterar om livet på folkhögskola


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback