Våga sticka ut

Vi har en skön lärare som hade en intressant tanke igår:

I samhället som det ser ut nu ska alla alltid vara så där överrens... man ska helst inte väcka opinion, man bör vara lite så lagom, man ska göra saker bra, vara duktig och anpassningsbar till allt och alla.

Men tänk om det är precis tvärtom då det händer något... när det INTE blir så där tillrättalagt. Där olika syn på en sak kan leda till samtal och ökad förståelse. Att något som sticker ut för oss framåt och där överrens inte bara är något fint och bra.

Det var en mycket intressant tanke, tycker jag... och nu hinner jag inte klura mer på den eftersom skolan börjar.

Ha en skön tisdag - nu ska jag ut och sticka ut! *ler*

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej darling!
Ville bara tala om att jag tänker på dig och saknar dig.
Puss Helen

2008-01-29 @ 21:24:34
Postat av: Mia

Hej baby!
Åh, nu längtar jag efter dig också... massor!
Vi kan väl höras snart, tycker jag.
Kramar

2008-01-30 @ 10:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback