Jag är tacksam...

...för att jag måste städa efter en fest - det betyder att jag har vänner.

...för skatterna jag betalar - det betyder att jag har ett jobb.

...för att kläderna är lite trånga - det betyderatt jag har mat på bordet.

...för alla klagomål på politiker - det betyder att jag har yttrandefrihet.

...för parkeringsplatsen längst bort - det betyder att jag har råd att ha bil.

...för kvinnan bredvid mig som sjunger falskt - det betyder attt jag kan höra.

...för tvätthögen på bordet - det betyder att jag har kläder att ta på mig.

...för trötthet och värkande muskler i slutet av dagen - det innebär att jag har kunnat arbeta hårt.

...för väckarklockan som ringer på morgonen - det innebär att jag får leva en dag till!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Tänkvärt! Tack!

2008-03-18 @ 13:17:19
Postat av: Mia

Oj, oj... snabba ryck!
Satt du och väntade på inlägget?! ; )
Ha en fin dag, kram M

2008-03-18 @ 13:19:57
Postat av: Anders O

Hmm, klokt. Alldeles för lätt att fastna i sämre tankegångar.

Postat av: Jannica

Hej!
Vad fint inlägg, så kloka ord!
Är så lätt att tänka negativt istället för att se det positiva i saker och ting..
*Kram vännen*

2008-03-18 @ 17:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback