Lördag och cykelfix

Lördag är en skön dag.
Åtminstone tänkte jag att just denna lördagen ska bli det!
Har varit i en Mc-affär för att kolla om det fanns ett goretex-ställ till mig.
Det fanns det inte. Inte den här gången i alla fall...
Antingen var det en storlek som inte passade eller var det en prisklass som inte passade. Men så brukar det vara på rea. Framför allt om det är rea tycker jag att 2000:- för ett par byxor är för dyrt!
Det är ju ändå ingen brådska, så jag kan handla senare när jag hittar det jag verkligen vill ha.
Kanske tar jag en ny sväng till Tyskland och införskaffar mc-stället där till en mycket billig peng.

Tänkte jag skulle ge min gamla cykel lite service idag.
Inte motorcykeln då, utan det vanliga hojen - den utan motor.
Lite olja, lite puts och lite kärlek. Kan behövas, den gnisslar så förb*nnat... ; )

Så... det är väl lika bra att ta tag i cykelfixet direkt.
Så inte hojen ser ut så här om ett tag:


bild: http://user.it.uu.se/~svens/larverna/12-cykel_vid_trad.jpg

Hi hi...
Njut av dagen, vetja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback