Nostalgisk fredagsfika

Igår ringde telefonen... inget nummer jag kände igen.
Där, i luren, var en röst som lät bekant och ett namn som jag kände igen... men hjärnan kopplande inte riktigt... efter några sekunder förstod jag vem det var. Det var ju A - en klasskompis från gymnasietiden! Såå kul och såå oväntat att det faktiskt var hon som ringde. Ännu bättre var det ju när det visade sig att hon befann sig alldeles i närheten... i grannbyn, faktiskt. Sagt och gjort - vi bestämde en lunch idag. Så en fika med många nostalgiska förtecken har intagits idag. Jättekul! Vilka massa minnen vi gemensamt fick upp...saker som jag absolut inte hade kommit ihåg på egen hand. Många skratt blev det under denna 2,5 timmars nostalgifika! En hel del uppdatering också, så klart. Speciellt eftersom A blev mamma för snart ett år sen.

Till saken hör också det att jag var på badhuset i grannbyn (samma by som vi fikade i idag) för ett tag sen och av en händelse började jag prata med en man som visade sig vara A:s pappa. Det var ju onekligen lite lustigt när det visade sig att jag och hans dotter gått i samma klass på gymnasiet. Givetvis ringde han och berättade detta för henne...att jag bor här nu och så... och nu när A var hemma på besök hos föräldrarna var ju en fika gjuten! Gott att mötas efter alla dessa år. Dessutom visade det sig att vi har ungefär samma typ av jobb. Världen är inte så stor som man tror ibland... åtminstone inte här på landsbygden där jag bor! *skrattar*

En nostalgisk fredag med sköna minnen från tiden runt 17-19 års-åldern har det varit idag. Det går bra!
Häpp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback