Rossel rossel...

Har legat i sängen nästan hela dan... sovit från och till stora delar av dagen...
Den häringade förkylningen borde ge med sig nu, tycker jag, efter alla små c-vitaminer som jag stoppat in i huvudet senaste tiden *skrattar*

Så var årets spektakel över - melodifestivalen 2008.
Och Perelli, stackarn, var så nervös så jag trodde hon skulle klappa ihop. Men hon höll sig på benen och bara det var ju värt 2 timmar, tycker jag... en avsvimmad vinnare vore ju toppen för kvällspressen, men inte för den empatiska sidan av mig ; )

Jag sov under kvällen och vakande med ett ryck, klockan var 20.30 och jag hade missat starten på melodifestivalen. Upp och ut till TV:n... där jag möttes av Christer Sjögren och hans dansande damer... jissen, det var nästan bud på att gå och lägga sig igen... *skrattar*

När jag var barn ÄLSKADE jag melodifestivalen... Tanken på Anna Books "ABC" och Styles "Dover Calais" från -86 gör att ett leende sprider sig i mitt ansikte än idag... och kanske var det just detta som gjorde att jag faktiskt kollade färdigt på finalen ikväll trots det traumatiska mötet med Christer och hans dansare när jag en aning förväntansfull slog på TV:n denna afton. Innerst inne verkar det bo en sida av mig som gillar melodifestivalen trots att jag saknar orkestern på plats med Anders Berglund eller Curt-Eric Holmquist hållandes i dirigentpinnen, att allt ligger förlagt på EN magisk kväll och att det är jurygrupperna som har makten.

Nog svamlat, nu tog energin slut.
God natt från ett rossligt internatrum



bild: http://wwwc.aftonbladet.se/noje/0301/30/NOJE-30s36-style-7_368.jpg
           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback