Eftertänksamhet

Här sitter jag vid datorn.
Klockan är strax efter 23 och det är vanligtvis ganska lagom att krypa ner mellan lakanen...
om det inte vore för att jag somnade i kväll och sov nästan två timmar. Sååå skönt!
Inte precis så att jag kan sova nu dock... nix!

Så nu sitter jag här.
Och låter tankarna komma och gå...

Tänker på att jag skulle vilja skriva en bok någon gång i framtiden.
Men har ingen aning om vad den skulle handla om så jag låter den tanken vila ett tag till...

Tänker att jag "borde" göra en hel massa saker.
Men den tanken låter jag kila förbi utan någon större uppmärksamhet.
Känner mig inte så "görig" för tillfället.

Tänker att jag är väldigt tacksam för det liv jag lever.
Den tanken däremot låter jag stanna en stund... och en stund till!

Tänker på alla de som står mig nära.
Tack för att ni finns, alla goda vänner. Ni betyder mycket för mig!
...även om vi ibland inte hörs så ofta som jag skulle önska.



Det är skönt att sitta här och låta tankarna komma och gå.
En stunds eftertanke känns nödvändig emellanåt.
Ha en god natt

//Mia


bilden i bloggen kommer från: http://minelle.files.wordpress.com/2006/10/bkheart.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback