Process och flow

Håller på med ett rejält arbete denna veckan.
Att sammanställa ett Personligt pedagogiskt program.
Mycket att göra men jag gillar det!

Har suttit vid datorn mer eller mindre hela dan idag
med papper, böcker och anteckningar över hela skrivbordet.

När jag, efter några timmars arbete, kom in för att äta lunch på skolan kändes
det som att komma in i en annan värld. Att möta "verklighetens" buller och aktivitet.

Att processa på det sättet som jag gör just nu innebär för min del
att befinna mig i en liten egen bubbla. Och jag gillar det verkligen!
Att låta inspirationen utifrån möta det som jag tänker, att utmana tankarna och utvecklas...

Jag upplever att jag faktiskt har tid till att låta processen ha sin gång,
vilket innebär att jag ganska ofta hamnar i ett
flow-tillstånd,
där allting flyter på naturligt och jag tappar tid och plats för en stund.


bild: http://beyondcreativity.blogs.com/mblog/images/flow_1.jpg


Nu är jag färdig för idag och i morgon väntar ett nytt projekt.
Ska iväg till min nya arbetsplats, där jag ska jobba till hösten. Kul!
Det blir en del planering och möten. Ser fram emot det indeed.

Dags att kolla in vad som finns i kylskåpet.
Ha en fin kväll //Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback