Våren

Det händer mycker roligt saker för tillfället.
Våren, solen och värmen är kommen och folk bjuder hem på än det ena, än det andra.

I går var det grillning hos goda vänner.
Gott grillat kött med klyftpotatis, sallad, goda såser och vin.

I kväll likaså... grillning hos andra goda vänner...med backgammonmatch och mycket blandat folk. Jag gillar blandningen av olika människor... det är riktigt kul med olikheter!

I morgon ska jag på sommarstugebesök hos en kvinna som blev pensionär för ett tag sen. Vi ska fika och... ja.... typ... hänga... och på kvällen blir det konsert. Mycket kul som händer, helt enkelt... våren bjuder in till härliga aktiviteter indeed!

Har varit ute och kört en sväng med hojen också idag... hittade en kringelikrokväg med ofantligt vacker utsikt.
Det är en go känsla att köra mc. Men det är ingen livsstil för mig... det är en skön hobby, helt enkelt! Ibland träffar jag andra som också kör hoj. Då vill han/hon prata om mc-åkandet.... och BARA det. Jag pratar gärna om det en stund men sen känner jag mig "mätt" på ämnet. Intressant det där... hur mycket av identiteten som sitter i en viss sak, pryl eller aktivitet. För min del är det just variationen och olikheterna som är det roliga i livet. Olika människor, olika sysselsättning, olika hobbies. Till och med så pass att jag får se upp i bland, så jag inte ger upp och "går vidare" allt för snabbt. Det är bra träning för tålamodet... he he... *ler*

Oj, vilken massa tankar det blev...
Nåväl, nu kom solen fram igen bakom molnen.
Gotta ´ go!
//Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback