Djupingtankar

Hemma igen efter planering och möten inför sommarens jobb.
Sen klockan 9 i morse. En lördag... mmmm...
Det har nog varit givande, men jag känner mig inte särskilt engagerad.
Inte så att det märks... men det känns!

Har mycket bubbel på insidan för tillfället.
"Bubbel" är för mig en benämning på ett härligt virrvarv av tankar och känslor
som på ett eller annat sätt påverkar mig, här och nu.
Här kommer några av de funderingar jag bär på - just i denna stund och som handlar om livet;

Det gäller att hitta en balansgång mellan att finnas till för andra och
samtidigt lyssna på sig själv och faktiskt sätta sig själv främst.

Varför finns det sån rädsla för 
människor
som uppskattar och tycker om sig själv
? 

Varför ses våra olikheter som problem när de i
själva verket borde ses som resurser och möjligheter?!


Jag har självklart en hel del tankar kring dessa frågeställningar.
Tankar och resonemang som handlar om osäkerhet, ärlighet, självkänsla, självkännedom och mycket mer.
Jag tror dock att jag väljer att inte utveckla mina resonemang just nu...

Kommenter gärna om du känner för det.
Annars låt bli!
: )

Ha en fortsatt fin helg vetja
//Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback